COPYWRITERKA
NA CESTÁCH

Cestování v prvním semestru Erasmu (2012)

Čas čtení: 4 minuty

Asi hlavní věc, která se mi ve Francii opravdu moc líbila, je ta, že když jste student VŠ, tak máte prázdniny. A jak jinak využít prázdniny, než s přáteli cestovat po Francii do míst, kam běžně z Čech nevyrazíte, že?

Abych to upřesnila, necestovali jsme pouze o prázdninách, ale i občas i o víkendech. Hned první měsíc jsme se rozhodli poznat města našeho regionu Pays de la Loire (v překladu Země Loiry) a prvním městem bylo Angers, kde jsou krásné zahrady a hrady. Nebudu vám lhát, je to určitě hezčí město než Le Mans. V září ještě navíc krásně svítilo sluníčko, takže jsme se mohli kochat procházkami v ulicích a parcích.

Kromě Angers jsme navštívili ještě Laval, město, kde jsou krásné roubené domky, a taky Nantes, což je už celkem velké město, a tam jsme viděli zajímavou atrakci v podobě obrovského slona, který vozí lidi na svém hřbetu. Moc se mi nedařilo ho vyfotit, ale níž můžete vidět, jak asi vypadá. Do těchto měst jsme jeli vždy vlakem v čase, který byl cenově nejvýhodnější, a jednou jsme se svezli i TGV. V tuto chvíli jsem zjistila, že na krátkých vzdálenostech zas tak rychlý není.

Jednou jsme vyrazili na výlet dokonce autobusem, protože byl zorganizovaný přímo pro Erasmus studenty, a podívali jsme se do nějaké zvláštní jeskyně, která mi připadala spíš jako výrobna a prodejna nějakých minerálů, nicméně tam měli také dinosaury, což jeskyni teprve dodalo tu nevšední atmosféru. Buďme rádi za naše krásné jeskyně v Čechách. Na závěr se konala ochutnávka nějakého vína, což mělo asi pozitivně naladit lidi, kteří by mohli být z jeskyně zklamaní. Teď ale k hlavnímu cíli výletu, kterým byl zámek Chenonceau (čteme šenonsó). Pays de la Loire je proslulá svými zámky a myslím, že tenhle je jeden z nejlepších, jelikož stojí přímo na řece. Když o něm teď píšu, úplně cítím „husí kůži“ na rukou, jak bych se tam vrátila. Kromě krásného zámku se můžete také podívat do místních zahrad, kde je nejzajímavější asi bludiště, uprostřed něhož stojí altánek. Takže nás napadla skvělá věc, dali jsme si závod přes bludiště k altánku, holky proti klukům. Bylo to docela dost zábavný, jen už nevím, kdo vlastně vyhrál.

Konečně se dostávám k prvním prázdninám. Bylo to v listopadu, my jsme měli podzimní prázdniny a rozhodli jsme se navštívit Belgii. Jeli jsme nejdřív vlakem do Lille, města na severu Francie, kde to prý dost žije. Bohužel nám tam skoro celý den pršelo a nejvíc jsme si užili horkou čokoládu v centru města a prohlédli si ho lépe až druhý den.

Lille: Kluci se snaží o efekt stříkání vody z úst

Další den jsme se vydali vlakem do Bruges (česky Brugy), což je fakt nádherný městečko, je to město lásky, čokolády a piva, takže vlastně takový ideál. Bruggy jsou ve Vlámech (severní část Belgie) a připomínají tak trochu Holandsko díky vodním kanálům, přes které často přecházíte, ale vlastně i pitoreskními barevnými domečky. Navštívili jsme tady také muzeum čokolády a tam se nám stala taková nepříjemná věc. Měli jsme totiž na výběr začít buď ochutnávkou čokolády nebo prohlídkou muzea a my jsme zvolili jako první prohlídku muzea a na ochutnávku jsme přišli, až když skončila. To je v muzeu čokolády v Belgii vážně smůla, ale dostali jsme alespoň čokoládový bonbón útěchy.

Další zajímavou věcí v Bruggách bylo naše ubytování. Abychom ušetřili, bydleli jsme v hostelech, a tady jsme měli pokoj přímo nad barem, takže jsme klidně mohli jít večer na pivo v pyžamu. Nicméně byl zrovna Halloween a my jsme radši vyrazili na večeři a potom na halloweenskou párty, kde jsme zjistili, že v Belgii je o dost levnější pivo a hezčí kluci než ve Francii :). Trochu jsme si zatancovali a šli celkem brzy spát, přeci jen jsme byli z cestování a celodenního chození unaveni a další den nás čekalo brzké vstávání a cesta vlakem směr Ghent.

Ghent je naprosto dokonalé město. První věc je, že je moc
krásné díky jednotné architektuře nezasažené válkou a druhá, že je to největší studentské město Belgie, takže je velmi multikulturní a živé. Skoro každý tam jezdí na kole a například před nádražím je takových kol, že když si ho tam odložíte, klidně si pak můžete vzít jiné a nikdo si toho ani nevšimne. V Ghentu musí být Erasmus skvělý, si myslím.

Do Francie jsme se vraceli přes Brusel, kde jsme se zastavili jen pár hodin a prohlédli jsme si především hlavní náměstí Grand Place. V Bruselu jsme nasedli tentokrát na autobus, který nás dovezl až do Paříže. Tenhle autobus jsme našli na internetu a lístek nás stál pouhých 19 eur, což bylo levnější než kdejaký vlak. A z Paříže nás už jen čekala cesta zpět vlakem do Le Mans.

Další fotky z výletu jsou k vidění ve fotogalerii zde.

Neváhej sdílet článek na těchto sítích: