Týden v Los Angeles

Čas čtení: 7 minuty

Co mě asi jako první zaujalo na městě Los Angeles? Kromě centra města, kde sídlí především firmy, neuvidíte po celém městě mrakodrapy ani jiné výškové budovy. L.A. je tvořeno především malými domky a palmami při pobřeží. Celé město tak dýchá zcela jiným prostorem než jsme zvyklí z jiných velkoměst. To je také hlavním důvodem, proč je celé město tak rozlehlé. Dalším důvodem jeho velikosti jsou samostatná města, která leží uvnitř něj.

Nejdříve bych se ale zmínila o jedné praktické věci a tou je bydlení. Obvykle bydlíme a také ostatním doporučujeme bydlení v centru, v případě Los Angeles je tomu ovšem jinak. Některé části Downtownu jsou hezká a moderní, ale jiná nejsou moc bezpečná, místy jsou i stanová městečka (kde pobývají bezdomovci) a mimo jiné tady ani není nic moc zajímavého k vidění. Sami jsme si jedno odpoledne centrum prošli a zaujaly nás tady pouze asijské trhy a jen pár výškových budov. Nejvíce nebezpečné jsou chudinské čtvrti a ghetta jako je například South L.A., Compton a nebo třeba Watts. Těm je dobré se vyhýbat obloukem. Ideální je najít si bydlení poblíž některého z míst, která chcete navštívit.

Proto jsme zvolili ubytování ve čtvrti vzdálené jen pár minut pěšky od od Beverly Hills a poměrně blízko Santa Monicy (odtud je zase kousek Little Venice apod.). Tato čtvrť se nazývá Beverly Wood. Jedná se o bohatší a tedy bezpečnější část města, kde je zvykem nemít ani plot kolem svého domu. Které části města jsou ta s vyšším rizikem nebezpečí si tedy už nepamatuji, ale poznáte je například podle toho, že lidé mají právě plot nebo mříže na oknech domů (sami jsme některé zahlédli z oken místní nadzemky).

Ale abych nepředbíhala, prvním místem, které jsme navštívili, bylo Malibu, domov některých amerických celebrit. Malibu se nachází u pohoří Santa Monica, kde kvůli suchu často dochází bohužel k požárům. Tohle místo má jedinečný charakter z jednoho prostého důvodu – celé se táhne podél pobřeží Tichého oceánu, přičemž luxusní vily jsou postaveny právě na okraji útesů nad oceánem.

První noc jsme se ubytovali v motelu poblíž Newport beach, jelikož jsme další den vraceli auto a bez něj bychom se tam jen těžko dostávali. Přestože jízda palmořadím podél oceánu byla skvělým zážitkem, zjistili jsme, že pohybovat se po L.A. autem v hustém provozu je dlouhé a poměrně vyčerpávající. V Newport beach najdete především široké pláže a promenádu podél letních plážových domečků – jedná se o útulná letní sídla, nikoliv megalomanské vily (na rozdíl od Malibu či Beverly Hills). Každý je úplně jiný a jen se tak procházet po pláži a prohlížet si exteriéry či interiéry skrz francouzská okna je samo o sobě zážitkem.

Poté, co jsme vrátili auto s najetými 5000 kilometry, ubytovali jsme se v domku v Beverlywoodu (měli jsme pronajatou zadní část domu přes Airbnb). Hned následující den jsme vyrazili metrem do Hollywoodu na procházku po Walk of the Fame (Hollywoodském chodníku slávy), které je slavné pro hvězdy amerických celebrit, a zavítali jsme také ke Graumanovu Čínskému divadlu, jehož nádvoří nazývané Forecourt of Stars je poseté otisky chodidel, dlaní, jiných částí těla a autogramy mnoha slavných hvězd. Prohlédli jsme si odtud  obrovský nápis Hollywood, ke kterému jsme odpoledne vydali pěšky. Z centra Hollywoodu (od zastávky metra) až k samotnému nápisu cesta pěšky vedla serpentýnami mezi kopci a trvala 2 hodiny. Přímo k nápisu se vlastně jít nedá, cesta končí na vyhlídce nad nápisem. Došli jsme k němu před západem slunce a výhled na Los Angeles byl nádherný.

Následující den jsme se vydali autobusem do Santa Monicy přímo k Pierru Santa Monica, který je známý z mnoha amerických seriálů a kde také končí silnice Route 66. Je tady malý lunapark, a přestože nenabízí mnoho atrakcí, jedná se o nejstarší zábavní park v USA. Odtud jsme pěšky došli až na Venice beach, kterou proslavili především pouliční umělci. Kromě nich jsou zde basketbalová hřiště, skatepark, fitko na pláži, street art a spoustu dalšího pouličního umění. Nikdy vlastně nevíte, koho nebo co tu potkáte či najdete. My jsme například viděli slavnou americkou skateboardistku Sky Brown, a přestože jsme v tu chvíli nevěděli, o koho se jedná, poznali jsme, že to asi ledajaká amatérka nebude. Je jí teprve asi 10 let a už je ambasadorkou známé značky sportovních kamer. Dokonce jsme tady objevili americko-českou prodejnu trdelníků, která ale bohužel byla zavřená.

Následující den jsme se svezli Uberem na Manhattan Beach, kde jsme přímo z Pierru pozorovali lachtana v moři, který vydával srandovní zvuky a nejspíš čekal, až mu místí rybáři hodí nějakou ulovenou rybku. Na tomhle místě stojí kavárna, která se objevila v seriálu The O.C. (i když já osobně jsem ho nikdy neviděla). Po obědě jsme si tady vypůjčili elektronické koloběžky přes aplikaci Lime a užili jsme si jízdu přes několik pláží až k Venice Beach. Odtud jsme došli za tmy zpět do Santa Moniky na zastávku autobusu a cestou si prohlédli Pier s nočním osvětlením.

Kromě Venice Beach stojí určitě za návštěvu i Little Venice neboli Malé Benátky, jejíž je tato pláž součástí. Tahle část nabízí příjemnou procházku podél vodních kanálů a prohlížet si malebné domečky místních obyvatel.

Místo, které jsme měli na dosah v pěší vzdálenosti a které jsme rozhodně nemohli vynechat, je Beverly Hills. Beverly Hills je další samostatné město v L.A., ovšem na rozdíl od ostatních je tady dokonale čisto a nenarazíte na jediného bezdomovce. Je tu spousta moderních kavárniček evropského stylu a ani nejsou cenově dražší než jiné kavárny po Los Angeles. Prošli jsme se po celém Rodeo Boulevard, které je plné značkových butiků, a na jeho konci stojí oslňující hotel celosvětově známý z filmu Pretty Woman.

A co ještě zbývá navštívit ve městě andělů? Samozřejmě Warner Bros studio. Návštěva zahrnuje prohlídku několika studií včetně exteriérů, kde se točila spousta známých seriálů. Viděli jsme si několik filmových rekvizit (například z Harryho Pottera a Batmana – byl tu i původní Batmobil) a prohlédli si originální kresby animovaných pořadů, které jsem v dětství sledovala na televizním kanálu Cartoon Network. V neposlední řadě jsme se podívali do ateliéru seriálu Přátel, který byl přesunut z původního ateliéru, nicméně jeho podoba zůstala zachována pro oblibu fanoušků.

Vyfotili jsme se na slavném kavárenském křesle ze seriálu a dokonce se nám povedlo zahrát si v jedné skeči z Přátel. Pár lidí si zahrálo hlavní postavy a my jsme ztvárnili komparz. Na konci jsme si prohlédli scénku, která byla výsledkem krátkého natáčení a pobavili jsme se. Do scény byly pomocí efektů zakomponováni i původní herci a o to to bylo zajímavější. Tyhle scénky se točily myslím každých 30 minut, a pokud se chcete dostat na scénu, musíte se tak trochu nacpat dopředu, neváhat ani vteřinu a místní štáb si vás snad vybere 🙂 .

Poslední věc, kterou bych nejspíš doporučila ostatním návštěvníkům L.A. by byla Universal Studios, které jsme vynechali, jelikož jsme je navštívili už v Orlandu na Floridě.

A jak bych shrnula Los Angeles? Místo příležitostí, surfu, slunce, palem, slavných hvězd, luxusních sídel, nekonečných širokých pláží, místo propasti mezi chudobou a bohatsvím, ambicí a lidí jdoucích si za svými sny…

TIP! Zajímají vás ceny v Los Angeles, co navštívit, kde se ubytovat nebo třeba jak se tam pohybovat? V našem průvodci po Los Angeles se dozvíte vše potřebné 🙂

Neváhej sdílet článek na těchto sítích: